تاثیر دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار اینترنتی برای فروش بیشتر

برای کسب و کار اینترنتی، بالا آمدن سایت ابتدایی ترین و پیش‌پا افتاده ترین کاریست که انجام میشه و برای اینکه به درآمد برسید، آن هم درآمدی که مدنظرتان است باید یک برنامه دقیق پیش بگیرید که این برنامه شامل چندین مرحله است:

آشنایی با اصطلاحات بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ

قبل از شروع هر کاری شما باید با اصطلاحاتی مثل سرنخ، قیف فروش،Bid، نرخ پرش و .. را باید بدانید:

  • سرنخ (Lead): تمام افرادی که به هر دلیلی وارد سایت شما می شوند، ممکن است نیاز به آموزش داشته باشند، قصد خرید محصول را دارند یا هر دلیل دیگه‌ای که باعث ورود آن‌ها به سایت شما شده است.
  • قیف فروش: روند تبدیل سرنخ به مشتری و رسیدن به درآمد را قیف فروش می‌نامند.
  • Bid:میزان هزینه رقابتی است که تبلیغ‌دهندگان مایل هستن به ازای هر اقدام (Action) مانند کلیک، بازدید و … برای هر کاربر به شبکه تبلیغاتی پرداخت کنند.
  • نرخ پرش: درصدی از بازدیدکنندگان یک وب‌سایت هستش که بلافاصله پس از بازدید از صفحه بدون هیچ کلیک یا تعاملی با قسمت‌های دیگر وب‌سایت، صفحه را ترک می‌کنن.

تولید محتوا برای سایت

تولید محتوا بخش جدا نشدنی یک کسب و کاره. این محتوا می‌تونه متن باشه، ویدئو باشه یا حتی پادکست. سعی کنید در مورد مسائلی که در کسب و کار شما رقبا کمتر به آن پرداختند اما کاربران دنبالش هستند، محتوا تهیه کنین، به عبارتی ببینین نیاز مشتری چیست و بیشتر دنبال چه موضوعی است  و در مورد همان بنویسید.

بهینه سازی و سئو سایت

یک جمله‌ی معروف در این زمینه وجود دارد که می‌گوید “اگر آدمی را کشتی و نمی‌خواهی کسی متوجه شود، جنازه‌اش را در صفحه‌ی دوم گوگل چال کن!” فکر می‌کنم همین یک جمله برای نشان دادن اهمیت سئو و بهینه‌سازی کافی باشد. اگر کمی دقت کنید خود شما هم وقتی برای جستجوی موضوعی به گوگل سر می‌زنید، معمولا صفحه‌ی اول و احتمالا ۳ تا لینک اول را باز می‌کنید و اگر جواب دل‌خواهتان را پیدا نکردید، به لینک‌های پایین‌تر هم نگاهی می‌کنید.

برای این کار باید لینک‌دهی را اصولی و بجا انجام دهید، از کلمات کلیدی درست و دقیق استفاده کنین، ویدیو و تصاویرتان را بهینه‌سازی کنین تا سرعت بارگذاری سایتتان پایین نیاید. علاوه بر آن، باید url‌هایتان را طبق استانداردی که هست بنویسید تا گوگل آن‌ها را راحت‌تر بخواند و نمایش دهد و تمام موارد دیگه‌ای که لازم است انجام دهید تا گوگل شما را به صفحه اول خود بیاورد.

می‌تونید در دوره اصول بازاریابی دیجیتال

نصب اپلیکیشن و استفاده از موبایل مارکتینگ

زمانی که شما سایتتان را راه‌اندازی کردین و کمی پیش رفتین تا به کاربران خود دست پیدا کردین، می توانید یک نسخه اپلیکیشن از کسب و کارتان فراهم کنید تا دسترسی کاربران را به خودتان آسان‌تر کنین و کاربران با نصب اپلیکیشن روی گوشی خود هر زمانی که نیاز بود وارد آن شوند. در حال حاضر گوشی‌های همراه یک وسیله بسیار محبوب بین مردم است و آن‌ها اپلیکیشن‌های بسیاری را روی گوشی نصب می‌کنند. بنابراین شما با ارائه یک نرم‌افزار کاربردی می‌تواتنید خودتان را در دل مخاطب جا کنید، دیگه کار تمام است آن‌ها قطعا اپ شما را روی گوشی نصب خواهند کرد.

استفاده از ابزارهای تحلیل داده‌های سایت

کار اصلی دیجیتال مارکتینگ از اینجا شروع میشه. زمانی که کاربران به سایت شما سر میزنند و محتوای شما را بررسی می کنند. در این هنگام یک دیجیتال مارکتر حرفه‌ای با استفاده از ابزارهایی مثل سرچ کنسول، گوگل ادز، گوگل آنالیتیکس، هاتجر و … رفتار کاربران و داده‌هایی که از آن‌ها بست آمده را بررسی می‌کنند تا در نهایت به این نتیجه برسند مخاطبان شما دقیقا چه کسانی با چه جنسیت و سن و سالی هستند؟ موقعیت جغرافیایی اونا چیه؟ و بیشتر چه زمانی در اینترنت جستجو می‌کنند؟. علاوه برآن، بررسی می‌کنند کدام محتوا و با چه ساختاری در میان کاربران محبوبیت پیدا کرده و یا برعکس کدام مورد زیاد مورد توجه قرار نگرفته است. تمام این موارد را بررسی می کنند تا بتوانند بقیه مسیر را هدفمند‌تر پیش بروند تا به آن درآمدی که فکر می‌کنند برسند.

راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی

زمان اجرای کمپین‌های تبلیغاتی کی هست؟ بعد از آن که مخاطبان خود را شناسایی کردید و متوجه شدید بیشتر به چه سبکی از محتواها علاقه‌مندند . در کنار آن به چه چیزی بیشتر نیاز دارند، باید ببینید کدام سایت‌ها از همه پربیننده‌ترهستند که تبلیغات انجام می‌دهند. مثلا سایت‌هایی مثل ورزش ۳، دیجیکالا و … از این دست سایت‌هاست که با توجه به نوع کسب و کارتون می‌توانید در آن‌ها تبلیغات کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از سرویس گوگل ادز کمپین‌های تبلیغاتی خود را هدف‌مندتر انجام دهید.

برندینگ

در نهایت می‌رسیم به مرحله برندینگ و به عبارتی خودی نشان دادن. در این مرحله شما باید با حضور در شبکه‌های اجتماعی کسب و کارتان را معرفی کنین. پست‌های آموزشی مرتبط منتشر کنید، ویدیوهای جذاب بگذارید، مطالبی که فکر می‌کنید با اینکه مردم خیلی دنبالش بودند، اما رقبا خیلی کم به آن پرداختند، راهنمایی های مختلفی که ممکن است برای کسب و کارتان مفید باشد را بیان کنید و با کاربران تا می‌توانید ارتباط صمیصمانه‌ای برقرار کنین تا آن‌ها به شما و برندتان اعتماد کنند و اگر زمانی سوالی پرسیدند سریع جوابشان را بدهید و راهنمایی‌شان کنین تا احساس کنند شما از دیگر رقبایتان حرفه‌ای تر و قابل اعتمادتر هستید و همیشه در ذهنشان ماندگار شوید.

خلاصه این‌که تا می‌توانید ماهیچه‌های کسب و کارتان را عضله کنین

تصور کنین کسب و کارتان بدنتان است، حالا که قصد دارین آن را یک بستر به عنوان سایت برای حرفه‌ای شدن پرورش دهید، بهتر است با یک برنامه حرفه‌ای و اصولی پیش بروید و تمام ماهیچه‌های آن را عضله کنین تا همیشه در برابر وزنه‌های سنگین مشکلات که ممکن است کمر خیلی‌ها را خم کند مقاوم باشد و آن‌ها را مثل یک لیوان آب کنار بگذارد.

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *