تفاوت کفشور پلاستیکی و استیل و مقایسه آن دو

به طور کلی کارایی کفشور برای جمع کردن آبهای روی سطح زمین، مانند حمام، حیات، استخر، آشپزخانه که هر کس بنا به نیازهای شخصی اش از آنها استفاده می کند، می باشد. بین این کفشورهای متفاوت کفشور پلاستیکی یا استیل کدام یک خواهان بیشتری دارند و جالب است بدانید که بسیاری از آدمها برای انتخاب بین این دو، بسیار دو دل می شوند.
ما در این مقاله قصد داریم تا ویژگی های کفشور پلاستیکی را توضیح دهیم و در آخر با کفشور استیل مقایسه کنیم.

مشخصات کفشور پلاستیکی کدامند؟

کفشور پلاستیکی که نام دیگر آن کف شور پلیمری می باشد از جنس پلاستیک و مواد پلیمری تشکیل شده است و معمولاً در رنگ سفید به بازار عرضه می شود. گاهی دیده شده که روکش آنها جنس متفاوتی، مانند استیل دارند. کف شور پلاستیکی دارای گونه های بسیار زیادی است و تقریباً در بیشتر خانه ها می توان آنها را مشاهده کرد و ‏به علت دو ویژگی خوب آنها، یعنی فرم دهی بسیار خوب پلاستیک و قیمت ارزان آن کاربرد بسیاری دارد و در بسیاری از جاها از آن استفاده می شود.

با هر مدل از کفشور گاهی امکان گرفتگی لوله فاضلاب وجود دارد، در این مواقع چاره چیست؟ برای دسترسی سریع بدون اینکه بخواهیم فرم های پیچیده ای برای دسترسی به مشخصات نزدیکترین لوله بازکن به خود، پر کنیم کافیست از متخصصین سایت برچسب کمک بخواهیم. تنها لازم است مثلاً سرویس درخواستی خود را به همراه منطقه موردنظر، اگر در شهران سکونت دارید با جستجوی عبارت لوله بازکنی در شهران سریعاً این تکنسین را به محل خود فرا بخوانید.

بررسی شاخصه های کفشور پلاستیکی

معمولاً در میان همه ی کفشورهای موجود، خصوصاً کفشورهای استخری، خطی، پلاستیکی، علاوه برعیب و نقص هایی که دارند، دارای خوبی های بیشماری نیز می باشند که در ادامه آنها را شرح می دهیم.
در مورد خوبیهای کفشور پلاستیکی که قرار است بیشتر در مورد آن توضیح دهیم، میتوان به قیمت ارزان و مقرون به صرفه ای که دارد اشاره کنیم که مهمترین و بهترین ویژگی بارز آن می باشد و دیگر دغدغه ای که در این کفشورها از بابت آن خیالمان راحت است، عدم زنگ زدگی و خش افتادگی روی این مدل از کفشورهاست.

کفشور پلاستیکی یا استیل کدام بهتر است؟

در میان انواع کفشور معمولاً بیشتر به مقایسه کفشور پلاستیکی و استیل پرداخته می شود؛ زیرا هر دو مدل کفشور استیل و پلیمری بسیار پرکاربرد هستند که مقایسه این دو کفشور را با هم به صورت نکات متعددی در زیر شرح می دهیم:

  • از نظر جنس بدنه کفشور استیل هرگز زنگ نمی زند؛ زیرا از استیل خالص و ضد زنگ تشکیل شده است و در برابر نور و گرمای خورشید مقاوم است و خراب نمی شود و خاصیت خود را از دست نمی‌دهد و می توان در محیط های سر باز هم از آن استفاده کرد، اما کف شور پلاستیکی به علت آنکه در فضای باز و در برابر نور و گرمایش خراب می شود، باید تنها در منازل و یا به طور کلی در در مکان های سرپوشیده از آن استفاده کرد.
  • تفاوت در مقدار حجم گیری آب که کف شورهای استیل به دلیل اینکه بدنه صیقل شده ای دارند و هم دارای شیب هستند، میزان آب بیشتری را می توانند از خود عبور دهند، اما کف شورهای پلاستیکی چون شیب خاص و بسیار کمی حتی در حد صفر دارند، میزان آب محدود تر و کمتری را می توانند از خود عبور دهند.
  • تفاوت در قیمت ها که قطعاً همه ما می دانیم، پلاستیک از هر فلزی بسیار ارزان تر است. پس کفشور استیل به خاطر جنسی که دارد، بسیار گران تر از کفشور پلاستیکی به خاطر تفاوت در جنسشان است.
    پس پیشنهاد می دهیم که که در جاهایی که می‌توانید از کفشور پلاستیکی استفاده کنید از کفشور استیل استفاده نکنید.
  • تفاوت از نظر سطحی که پوشش میدهند که کفشور پلاستیکی خطی به صورت ماژول یا به قول معروف همان نر و مادگی تولید می شود، در حالتی است که ما می‌ توانیم در همه مکان ها به هر طولی که دلمان می‌خواهد از آن استفاده کنیم، در صورتی که از کفشور استیل تنها می توان به طول یک متر نهایتاً استفاده کرد.
    پس در جاهایی که از کفشورهای بسیار بلندتر قرار است استفاده شود، مانند استخرها فقط می‌توان از کفشور پلاستیکی استفاده کرد.
  • از نظر بهداشتی هم میتوان اظهار داشت که کفشورهای استیل چون کثیفی و آلودگی ها را به زودی نسبت به پلاستیک جذب خود نمی کنند، از این رو مناسب تر می باشند.

از نظر تحمل وزن کدام یک وزن بیشتر و کدام یک وزن کمتری را می تواند تحمل کند؟ همان طور که همه می دانیم پلاستیک تحمل کمتری در برابر سنگینی وزن نسبت به فلزات دارد، از این رو در مکانهایی مانند پارکینگ ها و جاهایی که تردد خودروها و وسایل سنگین است بهتر است از کفشور استیل استفاده کنیم.

نکته: اگر متوجه گرفتگی لوله های فاضلاب منزل خود شدید، تیم لوله بازکنی ما، با مستقر کردن لوله بازکن های متخصص و با تجربه در سراسر نقاط تهران، قادر است در سریع ترین زمان ممکن چنین مشکلاتی را برای شما برطرف کند.

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *